Author Archives: beskrivarblogg

Profilbild för Okänd

About beskrivarblogg

Bloggen är mitt andningshål, mitt sätt att berätta - för mig själv och andra - om mitt liv, sorger och glädjeämnen, funderingar kring åldrande, kärlek och död. Mitt offentliga skrivande började som egenterapi i samband med spelmissbruk för några år sedan. Nu fortsätter jag skriva, men inte spelmissbruka. Jag har tagit tillbaka mitt liv. Och min bok heter Free Spin - berättelsen om mitt spelmissbruk. Utgiven på Ordberoende förlag.

och mera andra dagar

Annandag, en annan dag, ännu en ny dag. Klockan är snart tio på förmiddagen, jag har suttit vid datorn någon timme, klarat wordle på sista försöket, lagt ett wordfeud-ord, kollat tidningar och annat. Vackert utanför fönstren, sol (ser ut som … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

mera juldag

Trött på att läsa halvbra/halvdåliga Kindle-böcker, less på Facebook, less på min egen blogg. Vad återstår då? Skriva halvdant själv. Har ljusen på bordet tända, även om det förstås redan är ljust ändå. Gillar deras flämtande. Har stängt fönstret i … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Juldagsmorgon

Julafton, kvart i fem på eftermiddagen. Kalla Anka har gjort sitt i Sverige, kanske annanstans också. Jag och mina gäster har ätit en god, vegansk middag, jag har promenerat och pratat lite med Martti, tagit en julöl tillsammans. Han bjöd, … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Christmas Eve

Another morning, after a good night´s sleep. Having my breakfast with tea, yoghurt and two ”knäckebröd”, adorned with smoked salmon and freshly grinded black pepper. A quiet morning, only the sound of the waves in the sea outside the house. … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

och engelska

I got one comment on the English blogtext – Hanna meant that women all anywhere would like to read what I write. She made my day. She also said the the tone, the voice was the same as when I … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer

Svenska igen

Har just ätit linssoppa till lunch/middag halv två. H var kock idag. Jag äter och är tacksam att få prova nya maträtter. Har aldrig lagat linssoppa själv, vet att syster B gör det. Tycker det är synd om Anders och … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Experiment

Om jag bara skulle skriva, vad skulle det då bli? Vet jag nog, the same as always, me getting old and lonesome, with no partner to play with, okej with money, but… Age is not very fun. Sometimes I enjoy … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 5 kommentarer

Möss…

Fredag, promenad klockan elva – hemma vid två. 8 000 steg. Skönt väder, nu är klockan fem och det är 21 grader, lär bli blåsigt i helgen. Jag värmde soppa när jag kom tillbaka, och har nu fikat dessutom. H&I var … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Annan font, ni får själva kolla hur den ser ut

Nu ska jag skriva en stund med comic sans font (här blir det den vanliga, i manus comic sans) , som sägs underlätta skrivandet och göra skrivaren mera kreativ. Kanske stämmer det, en författande vän har testat och hävdar att … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Jag – och internet – är tillbaka

Tisdag 17 december, internet fungerar inte. Jag mår bättre efter magäventyret, men känner mig inte stark. Dricker te, äter en yoghurt och knaprar på ett kex med lite ost. Ungefär vad jag törs stoppa i mig. Har sovit ganska dåligt, … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer