Author Archives: beskrivarblogg

Profilbild för Okänd

About beskrivarblogg

Bloggen är mitt andningshål, mitt sätt att berätta - för mig själv och andra - om mitt liv, sorger och glädjeämnen, funderingar kring åldrande, kärlek och död. Mitt offentliga skrivande började som egenterapi i samband med spelmissbruk för några år sedan. Nu fortsätter jag skriva, men inte spelmissbruka. Jag har tagit tillbaka mitt liv. Och min bok heter Free Spin - berättelsen om mitt spelmissbruk. Utgiven på Ordberoende förlag.

Onsdagen är molnig, 17-18 grader på morgonen. Blåser. Går ut efter frukosten, vid halvtio. Hejar på Palmyra som går sina vändor, fram och tillbaka på plazan. Handlar med dramaten på Dino, kom nästan inte uppför trapporna med alltihop. Gick ut … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Blåsigt

Molnig måndag, 6 700 steg innan jag var hemma igen vid halv två. Nu fika. Luftfuktighet 81 procent, ”några få skurar” i eftermiddag. 21 grader nu. Artrosträningen får vänta till i morgon. Frostar av den lilla frysen, det tar en stund. … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Regn?

Söndag, aningen svalare i morse, bara 18 grader och nu, halv två, 23. Skön vind. Har varit ute på min vanliga vända, ner till gamla hamnen och lite runt, en cortado på Casa C före promenaden, och en caña med … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Lördag med potatisplättar

Fortfarande torsdag, jag är hemma vid två-tiden. Gick till skandinaviska turistkyrkan och åt ärtsoppa med hårda ärter, hälften fick vara oäten, våfflan var däremot god. Allt som allt 8,5 Euro. Det blir inte flera torsdagssoppor där för min del. Får … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Redan torsdag, igen

Tisdag, 21 grader klockan nio, sol. Har tagit fram hyrespengarna så att jag inte glömmer. Och ätit frukost, nu påklädning. Betalade hyran, Asia såg ut som om jag väckte henne klockan tio. Tog min sväng via cortado på Casa C, … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Papaya

Måndag, hemma igen halv två, efter 6 900 steg, en cortado och en caña. Ingen buss idag. Köpte en papaya, nu måste jag kolla hur man äter den, kommer inte ihåg. Den blir bra som efterrätt till den middag jag ännu … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

”Impersonation”

Buss hem från Alteza, ryggsäcken full. Därmed bara 4 800 steg idag, men vatten fick jag med mig från butiken vid kyrkan. 26 grader, ”lite lägre än igår” enligt mobilvädret. Varmt nog säger jag. Hemma igen halv två. Hittade saltgurka, får … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Bröd och minnen

Det fick bli en mandarin till efterrätt, denna lördagskväll. Ingen ostkaka inom synhåll. Har en mandarin kvar till frukosten i morgon bitti. Får se till att skaffa flera. På stranden leker ganska små barn med en lite äldre brorsa (?). … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Ett par dagar till

Fredag, 26 grader klockan nio, 29 när klockan är kvart över ett. Jag är hemma efter dagens inköpsvända, gjorde de 5 300 stegen lite extra motionerande. Svettig förstås. Fick en ny gastub innan jag gick ut. Och en cortado på Café … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer

Idag är det torsdag

24 grader halv tre denna onsdag, ganska mycket sköna moln. Igår kväll såg jag i mörkret hur det regnade mycket lokalt från ett moln uppöver bergen. Regnet syntes i gatubelysning och husens ljus, såg kraftigt ut. Och inte en droppe … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer