Author Archives: beskrivarblogg

Profilbild för Okänd

About beskrivarblogg

Bloggen är mitt andningshål, mitt sätt att berätta - för mig själv och andra - om mitt liv, sorger och glädjeämnen, funderingar kring åldrande, kärlek och död. Mitt offentliga skrivande började som egenterapi i samband med spelmissbruk för några år sedan. Nu fortsätter jag skriva, men inte spelmissbruka. Jag har tagit tillbaka mitt liv. Och min bok heter Free Spin - berättelsen om mitt spelmissbruk. Utgiven på Ordberoende förlag.

Musik

Skriver någon sorts prolog till det jag hittills kallar demensboken. Behöver göra det möjligt för en läsare att begripa hur vi alla hänger ihop – hur våra liv och relationer gick i varandra och bort, och tillbaka. Hur kärlek, liv … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Små friterade bläckfiskar

Måndag, molnig morgon. Och sol. 23 grader, regn möjligt i morgon eftermiddag. Nu ska jag köra igenom artrosprogrammet, duscha och tvätta håret därefter. Sedan gick jag upp till Casa C och fick min cortado. Promenad till gamla stan – och … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Söndag

Kvart i elva, jag har varit upp till lilla butiken och köpt 5 liter vatten, 1,5 Euro. Plus en cortado, förstås. Varmt, är precis lagom att bära en vattendunk ”hem”, inte två. Det är söndag, vad ska jag göra idag? … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Lördag utan regn

När jag tittar ut genom köksfönstret, har en man som metar där utanför på klipporna just fått en ganska stor fisk. Han får folket på krogen att hjälpa honom, medan han går ner på stranden för att hämta fisken. Här … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Fredag tror jag visst att det är

På med min urblekta (kan nästan gå för intressant grå) svarta otvättade linneklänning. Den får duga idag också. Tand- och hårborstning, flip-flops. Solskydd. Klar. Kvart i elva är jag i den stora ”hallen” utanför butiken, svalt och skönt. Buss och … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer

Sol idag också

Torsdagsmorgonen börjar vid kvart i sju med artrosprogrammet. Kör det två gånger i veckan. Nu frukost. Idag ska jag inte gå långt, kanske bara upp till Casa Canaria och en cortado, plus vatteninköp i lilla butiken. Ska testa om jag … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Redan onsdag

Tisdag morgon, kör artrosprogrammet tidigt. En regnskur på morgonen gör att det känns svalt och rent ute. Tar nog en tur till Lidl, Helen berättar att det är ett par hållplatser ”åt andra hållet” vid kyrkan uppe nära Casa Canaria. … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Måndag

Måndag morgon, kvart i åtta, solen går strax upp. Än har jag ljusen tända. Frukosten är avklarad, och jag ska klä på mig för att gå ut. Det lär bli ännu en varm dag. Ringer Ikea – igen – för … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 1 kommentar

Söndag

Hemma igen, klockan är halv två. Lätt utmattad efter rejäl promenad även idag (6 900 steg) och buss. Klockan tio fick jag en timmes massage, en rejäl knådning à 38 Euro. Innan jag gick den sista nerförsbacken hem åt jag lapas … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Letat efter kackerlacka

Morgon 4 oktober 2024 – varmt redan, blir drygt 30 grader under dagen. Asia visade mig hur gasspisen fungerar, den tänder sig själv när man vrider tillräckligt långt på kranen… Länge sedan jag hade gasspis, ungefär sextio år, på Grevgatan … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 4 kommentarer