Author Archives: beskrivarblogg

Profilbild för Okänd

About beskrivarblogg

Bloggen är mitt andningshål, mitt sätt att berätta - för mig själv och andra - om mitt liv, sorger och glädjeämnen, funderingar kring åldrande, kärlek och död. Mitt offentliga skrivande började som egenterapi i samband med spelmissbruk för några år sedan. Nu fortsätter jag skriva, men inte spelmissbruka. Jag har tagit tillbaka mitt liv. Och min bok heter Free Spin - berättelsen om mitt spelmissbruk. Utgiven på Ordberoende förlag.

Och måndag

Halv två är jag hemma igen i lägenheten i Punta Brava. 6 800 steg och vad som känns som en liter svett. Dusch nummer två idag. Mötte Miguel som tydligen bistår med renoveringen på en trappa – kände inte igen honom … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 4 kommentarer

Söndag i Puerto de la Cruz

Lördag, Spartan-tilldragelser lite överallt. Vet faktiskt inte vad det går ut på, fysiska prestationer av svettiga människor. De var många. Lika svettiga som jag när jag kom hem efter några timmars promenerande. 6 900 steg. Och artrosövningar i morse. Heja mig! … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Redan lördag

Torsdag efter lunch, hemma igen och har gått 6 800 steg i värmen. 28 grader. Har hängt lakan på tork på terassen, vill inte använda torktumlaren. Och köpt tomater och en omogen avocado, letat röda bananer, men inte hittat. Nu ombyte … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

ett par dagar till

Onsdag morgon 25 grader och halvklart klockan nio. Kanske en regnskur om någon timme. Upp emot 29 grader mitt på dagen. Ska klä på mig och gå ut om en stund. Drack en cortado vid gamla hamnen, medan det kom … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Tisdag kväll

Tisdag 19 november, kvart över elva är jag uppe vid Dino Municipal, svettig så det droppar om mig. Avundas alla gubbar som antingen tappat eller rakat av sig håret. Kom inte iväg tidigt som jag tänkt, pratade med kompis om … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Hemåt med trasig flipflop

Hemma igen vid halv två. Det blev ingen utflykt, längs vägen gick den ena av mina älskade och väldigt välanvända flipflops sönder. Ingenstans här hittar jag samma sort, från Birkenstock. Dem har jag gått i, inne och ute, i fyra … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Hårt väder??

Söndag, hemma igen när klockan är två. 23 grader och halvklart – vilket betyder att det går att hitta skugga. Varning för hårt väder, regn i kväll. Morsade på Palmyra och två väninnor, så nu är jag presenterad för dem … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

En ny dag

Lördag morgon, sol och 20 grader klockan nio. Frukost och internet. Snart går jag ut en vända längs stranden och tittar på vågorna. Tar med en av mina ”nya” böcker. Halv ett är jag hemma igen, med en liten julstjärna … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Fredag med en japansk katt

Fredag, hade tänkt besöka skandinaviska turistkyrkan i Puerto för att låna böcker – men det blåser och har regnat, bara 19 grader… Mera regn senare under dagen, säger mobilen. Känns som att det får bli en stillsam hemmadag idag. Har … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Molnen tätnar över bergen

Fortsatt torsdag, 23 grader, halvklart, kanske regnskurar under eftermiddagen. Kändes varmare tyckte min kropp när jag gick mina 6 200 steg hemåt med fem liter vatten i en dunk. Och lite annat i ryggsäcken. Fick min cortado på hemvägen, Casa C … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar