Author Archives: beskrivarblogg

Profilbild för Okänd

About beskrivarblogg

Bloggen är mitt andningshål, mitt sätt att berätta - för mig själv och andra - om mitt liv, sorger och glädjeämnen, funderingar kring åldrande, kärlek och död. Mitt offentliga skrivande började som egenterapi i samband med spelmissbruk för några år sedan. Nu fortsätter jag skriva, men inte spelmissbruka. Jag har tagit tillbaka mitt liv. Och min bok heter Free Spin - berättelsen om mitt spelmissbruk. Utgiven på Ordberoende förlag.

Kanske regn i eftermiddag

21 grader och halvklart, säger mobilen. Skönt säger jag. Kanske var det några små droppar regn på köksfönstret tidigt i morse, kanske blir det regn i morgon. Och fyra-fem dagar framöver, samtidigt som temperaturen ligger runt 24 grader… Tre grader … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Igår, idag

Tisdag, idag blir det fisksoppa till middag. Från frysen. Har varit ute och gått, uppskattade att det var lite vind och inte lika varmt som de närmast föregående dagarna. Faktiskt lite molnigt och bara 23 grader. Klockan är snart fyra … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Tisdag med dator

Tisdagen är aningen svalare än igår, bara 23 grader när klockan är halv fyra. Jag har gått 8 000 steg idag. Och fått ”svar” från artros-rehab att ”något måste ha blivit fel, inget gruppmöte inbokat igår”. Ny kallelse till den 20 … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer

Skönt att slippa försöka skriva på mobilen

Två veckor utan dator, inte så plågsamt som jag trodde. Men skriva för hand, min handstil är inte längre vad den kanske en gång var. Det har bara blivit korta noteringar om de dagar som gått, värme och antal steg. … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Min dator är tillbaka

Klockan är fyra, jag tröttnar på att läsa gratis Kindle-böcker. Bättre än inget, men inte bra. Vill ha riktiga pappersböcker. Nästa vecka får ägnas åt sökande. Har ju ett vackert bokmärke från ”Desiderata”, ”Mama Crea”, som jag fick när jag … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 6 kommentarer

krasch, svart dator på service i 10 dagar

Publicerat i Uncategorized | 9 kommentarer

BLÖT söndag

Söndag, hemma igen efter 7 500 steg som blev tämligen blöta innan jag klev in i lägenheten. Klänningen hänger på tork. Det började som en knappt märkbar lätt sommarskur i 23 graders värme. Innan jag var hemma var jag sjöblöt, rejält … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 3 kommentarer

Livsfrågor

Lördag eftermiddag, klockan är snart fem. Jag har druckit en DM sedan jag kom hem efter många steg idag. Gläds åt att det trots allt känns som om jag orkar mera, kan gå utan att få ont. Kroppen morrar när … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer

Glaskross

Det blev tunnpannkakor idag, med hemgjort äppelmos – gick att äta, trots att jag saknade min pannkakslagg. Syrran B hävdar att farbror Hilmer hette Hellevi och inte Hillevi plus Hilmer, utan något Karl, inte vet jag. Och Mauritz var pappas … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | Lämna en kommentar

Som en myrstack

Fredag halv tio när frukost och internet är avklarat. Förbluffad, glad och lite rädd inför gensvaret på min blogg igår. ”Låtsas att du kan, och skriv!” Råd från god vän. En annan vän skickar långt mejl med en enda uppmaning … Fortsätt läsa

Publicerat i Uncategorized | 2 kommentarer